GARANTIE en KLACHTEN


Garantie

 

Bij GamerUp doen we er alles aan om onze gamingaccessoires in topconditie te leveren. Toch kan het gebeuren dat er een product beschadigd raakt tijdens transport of dat er een ander probleem optreedt. In dat geval kun je aanspraak maken op garantie.

Op grond van het Europese recht zijn wij verantwoordelijk voor elk gebrek dat binnen twee jaar na levering aan het licht komt. Daarnaast heb je mogelijk aanvullende rechten volgens het Nederlandse recht. Ontdek je een defect aan het product? Meld dit dan binnen een redelijke termijn, die in ieder geval twee maanden is. Onder bepaalde omstandigheden kan een langere termijn ook acceptabel zijn.

Wanneer je ons op tijd informeert, zorgen wij voor een kosteloze reparatie of vervanging van het product.

Wat betekent garantie?

Garantie betekent dat de fabrikant of importeur garandeert dat het product bij normaal gebruik goed blijft functioneren. Als een product binnen de garantieperiode defect raakt, zullen wij ons best doen om het kosteloos te repareren of te vervangen. Lukt dit niet binnen een redelijke termijn, dan krijg je (een deel van) het aankoopbedrag terug.

Je hebt altijd recht op wettelijke garantie. Dit betekent dat je mag verwachten dat een product doet wat je ervan mag verwachten. De exacte garantieduur en voorwaarden kun je terugvinden op je aankoopfactuur of garantiebewijs.

Lees meer over de garantievoorwaarden.

Garantieduur

De garantieperiode begint op de dag dat je de bestelling hebt geplaatst. Je kunt de duur van de garantie zien op je aankoopfactuur of garantiebewijs.

Wat valt er niet onder de garantie?

Schade aan gamingaccessoires veroorzaakt door externe factoren, normaal gebruiksslijtage, of verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie. In deze gevallen worden de reparatiekosten aan jou doorberekend. Hieronder vallen:

  • Mechanische beschadigingen: Beschadigingen door foutief gebruik, zoals gebroken onderdelen of verbogen hoeken, leiden tot het vervallen van de garantie. Dit geldt met name voor producten zoals harddisks, controllers, en moederborden.
  • Verwijderde of beschadigde zegels: Als zegels, barcodes of andere stickers zijn verwijderd of beschadigd, kan dit invloed hebben op je garantie.

Zorg ervoor dat je alleen zelf componenten inbouwt als je zeker weet hoe dit moet. Bij de hierboven beschreven defecten vervalt de garantie onherroepelijk. Let goed op onze aanwijzingen met betrekking tot het retourneren van producten om schade tijdens transport te voorkomen.

Fabrieksgarantie

Sommige gamingaccessoires hebben een aanvullende fabrieksgarantie, die verder kan gaan dan de wettelijke garantie. Voor producten zoals headsets, toetsenborden en controllers bieden fabrikanten vaak extra ondersteuning. De voorwaarden voor deze service zijn vaak gunstiger dan de standaard wettelijke garantie.

Reparatie

Is je gamingaccessoire defect? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij begeleiden je door het reparatieproces en zorgen ervoor dat je product zo snel mogelijk wordt hersteld of vervangen.

Lees alles over de reparatieprocedure hier.


Klachten

 

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@gamerup.nl. 

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

We doen ons best om je zo goed mogelijk te helpen. Mocht je onverhoopt toch ontevreden zijn, dan staan we je graag te woord.

 

Je kunt hiervoor op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Contactinformatie

Voor vragen over garantie of technische ondersteuning kun je contact opnemen met onze klantenservice:

  • Telefoon: +31 6 34174565
    Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

  • E-mail: info@gamerup.nl
    Wij streven ernaar om je e-mail binnen 24 uur te beantwoorden.